Allmänna villkor hos E-städ 

Maila till oss på
info(@)estadnorden.se

Ring till oss på
010-207 00 03

Vid akuta SMSa till oss på
072-050 95 30

Allmänna Villkor

1-► STÄDGARANTI / REKLAMATION

Det är viktigt att du som anlitar E-städ blir nöjd och får valuta för dina pengar. För att du ska känna dig trygg när du anlitar E-städ erbjuder vi fem dagars garanti. E-städs 5-dagarsgaranti innebär att vi tar ansvaret för att städningen blir godkänd och att eventuella missar snabbt åtgärdas

1.1-► Om du vill reklamera utfört arbete måste du göra det inom fem arbetsdagar. Reklamation senare än fem arbetsdagar godtas inte.

1.2-► Vid reklamation vidtas åtgärder utifrån respektive situation. Generellt åtgärdas problem av ordinarie städare. Skulle en skada inträffa vidtas åtgärder genom ersättning eller reparation av skadat föremål.

1.3-► Reklamationen är ogiltig och ersättning betalas inte om kunden själv åtgärdat brister i städningen eller själv reparerat skador.

2-► FÖRE FLYTTSTÄDNING

2.1-► El och belysning ska finnas i bostaden eller utrymmet. Den/det ska vara tömd på allt bohag. Om det finns möbler eller annat kvar i bostaden måste det meddelas E-städ före flyttstädningen.

2.2-► Kyl och frys ska vara tömda och avfrostade. Dörrarna ska vara lämnade på glänt för att undvika dålig lukt.

2.3-► Kyl, frys och spis ska vara framdragna. Är de inte det kommer de endast att rengöras på åtkomliga ytor. Golvet under kyl eller frys rengörs i görligaste mån genom att gallret mot golvet lossas.

2.3-► Vid avvikelser från ovanstående debiteras du som kund 180 kr. Allmänna Villkor

2.4-► Observera att E-städs personal inte drar ut kyl, frys, spis, tvättmaskin och/eller torktumlare. Det beror på risken för repor och skador på golv och i tak.

2.5-► Skadad inredning, som trasiga armaturer eller elinstallationer, trasiga skåpluckor eller fönster kommer inte att hanteras av E-städs personal.

2.6-► Endast fönster som går att öppna utan risk för att de går sönder putsas. Fönstren ska också gå att nå med ett 3-stegs trappstege. E-städs personal putsar inte fönster som bedöms vara skadade eller utgöra risk för personalen.

3-► FÖLJANDE INGÅR I FLYTTSTÄDNING

(Checklista finner Du även på startsidan av vår hemsida)

Flyttstädning av kök

Spis, ugn och värmeskåp rengörs noggrant; alla ytor, även bakom Kyl och frys; alla ytor, även bakom Samtliga skåp och luckor rengörs noggrant Ventilering, fläkt och fast belysning rengörs Alla arbetsbänkar rengörs Armaturer rengörs Allt kakel tvättas Dammtorkning av samtliga målade ytor Golv rengörs tillsammans och eventuella glasytor

Flyttstädning av badrum

Badrumsskåp och speglar samt fast belysning rengörs och putsas Kakel avkalkas och tvättas Klinker och kranar, duschväggar och badkar rengörs och poleras Toalett desinfekteras och rengörs Rör torkas av Ventilering och golvbrunn rengörs

Fönsterputs vid flyttstädning

Alla fönster putsas, på in- och utsida.

Flyttstädning av övriga rum

Fönsterbänkar rengörs samt eluttag rengörs Rengöring och dammtorkning av och bakom element Garderober, luckor och handtag våttorkas Golv, golvlister och trösklar våttorkas Väggar och tak dammtorkas

3.0-► DET HÄR INGÅR INTE I FLYTTSTÄDNING

(Självklart kan du beställa nedanstående tjänster som tillägg)

3.1-► Städning av balkong och/eller uterum, fönsterbleck utomhus, förråd, tvättstuga och garage.

3.2-► Tvätt av persienner

3.3-► Våttorkning av väggar och tak.

3.4-► E-städ rengör endast väggar i badrum om väggfärgen är fukttålig.

4-► BOKNING

4.1-► Bokning sker via telefon eller hemsidan. Din bokning bekräftas genom e-post och sms inom 24 timmar och ofta snabbare.

5-► AVBOKNING

5.1-► Om du måste avboka din flyttstädning ska det ske senast 24 timmar före avtalat datum för städningen. Om så inte sker kommer du att debiteras med fullt pris.

5.2-► Skulle E-städ, av någon anledning, tvingas avboka flyttstädningen ska det ske senast tre arbetsdagar före avtalad städdag. I annat fall ersätter vi dig som kund med 560 kr exklusive moms för den merkostnad som avbokningen medfört.

6-► SANERING

Sanering innebär städning där vissa utrymmen – eller hela bostaden – är onormalt nedsmutsad. Det gäller även vid svåra fläckar, ingrodd smuts på köksgolv, kraftig ned-kalkning i badrum och liknande.

6.1-► E-städ förbehåller sig rätten att avsäga oss städuppdrag om vi bedömer bostaden som onormalt nedsmutsad. Du har då möjlighet att välja att städningen debiteras per timme – eller få ett nytt fast pris, baserat på bostadens skick. Detta är dock ovanligt, men det händer att E-städ ombeds att städa bostäder som snarare behöver sanering istället för städning.

6.2-► Kraftigt nedsmutsade ugnsplåtar och -galler, spisplattor och ugn kan vara omöjliga att få rena då smutsen bränts fast. Det samma gäller kraftiga kalkavlagringar i badrum.

7-► NYCKLAR

7.1-► E-städ behöver få tillgång till bostaden/lokalen på plats.

7.2-► Som kund behöver du naturligtvis inte närvara under städningen. Däremot vi ser gärna att du är på plats avtalad tid för att öppna och visa oss runt.

8-► BETALNINGSVILLKOR

8.1-► Din faktura från E-städ är på tio dagar (30 dagar för övriga tjänster). Alla fakturor överlåts till Fortnox. Vid beställning av städning genomförs en kreditkontroll; du får en kopia av kreditkontrollen skickad till dig med post.

8.2-► Om du inte är berättigad till RUT-avdrag (50% av beloppet) och vår ansökan avslås debiteras du fakturans hela belopp. 

8.3-► Fakturan för din flyttstädning skickas via e-post eller med posten.

9-► UPPDRAGET

9.1-► Leverantören – E-städ – ska utföra tjänsten fackmässigt och samråda med kunden – dig – i den utsträckning det behövs och är möjligt.

9.2-► E-städ tillhandahåller den utrustning som krävs för att utföra flyttstädningsuppdraget.

Share Button